A jobb haj és bőr titka a terhességi vitamin – Még akkor is, ha nem vagy terhes?

///A jobb haj és bőr titka a terhességi vitamin – Még akkor is, ha nem vagy terhes?
  • terhessegi vitamin

A jobb haj és bőr titka a terhességi vitamin – Még akkor is, ha nem vagy terhes?

Forrás: health.com

Egyes nők azt állítják, hogy a prenatális (terhességi) vitaminok, ha nem terhesek, jó hatással vannak a haj növekedésére, és ragyogóbb, egészségesebb tincseket kölcsönöznek. De biztonságos ezeket a tápanyagdús tablettákat szedni, ha nem vagy terhes? Megkértünk néhány szakértőt, hogy véleményezzék a dolgot.

Nem titok, hogy a terhességi vitaminok olyan esszenciális tápanyagokból állnak, mint a folsav, a vas, a kalcium, a D-vitamin és mások, amelyek segítik a baba fejlődését és megelőzik az agy, a gerinc vagy a gerincvelő rendellenességeit, az úgynevezett idegcső rendellenességeket. De vajon vannak-e ugyanakkor kevésbé fontos, de mégis vonzó tulajdonságaik a nem terhes nők számára – hosszabb, gyorsabban növekvő haj és simább bőr elérése?

Mindy_Kaling

Mindy Kaling

Mostanában úgy tűnik, hogy mindenki, akivel beszélek, prenatális vitaminokat szed a szépségre gyakorolt hatásai miatt. A tendencia úgy tűnik, hogy Hollywood jóváhagyását is megszerezte. Egy gyors Google-keresés megerősíti, hogy LeAnn Rimes, Gwyneth Paltrow és Mindy Kaling mind esküsznek a prenatális vitaminokra, amelyek eredménye a vörös szőnyegen is megfelelő tincsek. “[A terhességi vitaminok] nem csak a pasikat ijesztik meg, hanem gyorsabban növekedővé és vastagabbá teszik a hajat, valamint simává és csillogóvá teszik a bőrt” – mondta Kaling néhány évvel ezelőtt.

Tehát nekünk, nem terhes nőknek fel kellene tankolnunk a gyógyszertárban a terhességi vitaminokból? Végtére is, sok reproduktív korú nő veszi a prenatálisokat, amikor a fogantatással próbálkozik, mielőtt még valóban terhes lenne. Az orvosok ugyanis gyakran javasolják ezt, mivel a idegcsövek a terhesség legkorábbi szakaszaiban alakulnak ki. De van-e olyan hosszú távú mellékhatás, amelyet fontolóra kell vennünk, vagy bármilyen ok, amely miatt inkább egy normál multivitaminhoz kellene ragaszkodnunk?

drshamban

Dr. Ava Shamban

Kérdeztünk bőrgyógyászokat, táplálkozástudósokat és egy gasztrointesztinális doktort, hogy megtudjuk, mit gondolnak. Dr. Ava Shamban, beverly hills-i dermatológus és a SKINxFIVE alapítója elmondta, hogy egy nem terhes nő számára nagyvonalakban elfogadható, hogy prenatálisokat szed, annak ellenére, hogy ezek a vitaminok több hatóanyagot tartalmaznak az átlagos vitaminoknál, amelyek a nem terhes nőknek valók. “Ezeket egy terhes nő szükségleteire számolják ki, nem pedig egy elefánt igényeihez” – mondja. Egyes emberek észrevehetnek különbséget a bőrükön és a hajukon, miután használják őket, teszi hozzá.

De más szakértők, akikkel beszéltünk, figyelmeztettek arra, hogy ezeket a tablettákat ne szedjük, ha nem a fogantatás a célunk.

RoshiniRaj

Roshini Rajapaksa

“Az első néhány hónapban, miután a baba megfogant – és lehet, hogy nincs időnk kiegyensúlyozott étrendet összeállítani, vagy nagyon kimerültek vagyunk, akkor a terhességi vitaminok szedése rendben van”, mondja a Health.com orvosi szerkesztője, Dr. Roshini Rajapaksa, az NYU Orvostudományi Kar egyetemi adjunktusa. “De hosszú távon ezek a szükséges mennyiségnél többet tartalmaznak bizonyos vitaminokból és ásványi anyagokból, amelyek [negatív] mellékhatásokat okozhatnak”.

Kettő, aminek különösen tudatában kell lennünk, az a vas és a folsav, mondja Dr. Rajapaksa.

cynthia sass

Cynthia Sass

Néhány nő esetében előnyös lehet a vas-kiegészítés, például a különösen nehéz perióduson átmenő fiatal nők és kismamák esetében (ilyenkor ez a táplálékkiegészítő segít a baba agyának fejlődésében és segít megelőzni a vashiányos anémiát a terhesség alatt). De túl sok ebből az ásványi anyagból negatív hatású lehet.

“Ha több vasat szedsz, mint amire szükséged van, az székrekedéshez, hányingerhez, hányáshoz, hasmenéshez vezethet, vagy még rosszabb eredménye is lehet” – mondja Cynthia Sass, dietetikus, közegészségügyi szakember, a Health.com táplálkozási szerkesztője.

stephanie middleberg

Stephanie Middleberg

Nagy mennyiségben a folsav is veszélyes lehet, és “ez az egyik anyag, aminek mennyiségében a legjelentősebb különbség van a terhességi és a rendszeresen szedhető multivitamin összehasonlításában” – mondja Stephanie Middleberg, dietetikus, new york-i táplálkozási szakember. Ez a B-vitamin fontos a terhesség alatt, mert elősegíti az idegcső rendellenesség és a koraszülés megelőzését. Azért nem kell aggódnod, hogy túl tudod adagolni a folsavat a természetes formájában diéta során – a folsav természetes formában megtalálható olyan ételekben, mint a gyümölcsök, zöldségek és diófélék –, étrendkiegészítő formájában fogyasztva viszont túladagolva a National Institutes of Health szerint elfedheti a B12-vitamin hiányát vagy akár a vastagbélrák kockázatát is.

wendy bazilian

Wendy Bazilian

Dr. Wendy Bazilian, közegészségügyi orvos, dietetikus, san diego-i táplálkozási szakember és az „Eat Clean, Stay Lean” szerzője elmondta, hogy női sportolóknak szokta javasolni a prenatálisok szedését, mivel az atlétáknál nagyobb a kockázata az alacsony vas-szintnek, valamint azoknak a nőknek, akik úgy gondolják, hogy hamarosan teherbe eshetnek. De rámutat arra, hogy a folsav, a vas és az esszenciális zsírsav kivételével a vitaminok és az ásványi anyagok a legtöbb terhességi vitaminban meglehetősen átlagosak. Ezért a „prenatálisok nem képesek további “lendületet” adni a rendszeresen szedett minőségi multivitamin felett”, jegyzi meg.

debra-jaliman

Debra Jaliman

Ha hosszabb hajra vágynak, Debra Jaliman, new york-i bőrgyógyász inkább napi biotin pótlást ajánl a nem terhes nőknek. Olyat javasol, ami 2,5 milligramm (2,500 mikrogramm) B-vitamint tartalmaz, például a „Nature Made High Potency Biotin Softgels” (amazon.com). Egy másik lehetőség a kollagén peptid, amelyet Middleberg gyakran ajánl az egészségesebb bőrre, hajra és körömre. A választásunk: „Vital Proteins Collagen Peptides” (amazon.com), melyet könnyedén keverhetünk turmixokba vagy a gyümölcslébe.

Végkövetkeztetés? Bár néhány ember azt veszi észre, hogy gyorsabban nő a haja a terhességi vitaminok szedésétől, még nem feltétlenül jó ötlet, hogy olyan nagy mennyiségben szedjen vitaminokat, amilyenben nincs szüksége. Mindig kérdezze meg az orvosát, mielőtt bármilyen új étrendkiegészítőt kezdene szedni, hogy megbizonyosodjon róla, hogy az Ön számára megfelelő, valamint keresse a bevált márkákat, amelyek nem túl sok kiegészítő összetevőt tartalmaznak, mondja Dr. Wendy Bazilian. De ami a legfontosabb, ne felejtsen el elegendő vizet inni, sokat aludni, kezelni a stresszt, és sok friss terméket, egészséges zsírokat, sovány fehérjéket és rostokat fogyasztani, mert ezek kulcsfontosságúak testünk egészségéhez kívül és belül egyaránt.

“Lehet, hogy ez nem olyan könnyű, mint egy pirulát bekapni, de az egészséges életmód sokféleképpen hasznos lesz, anélkül, hogy felesleges kockázatokat jelentene” – mondja Cynthia Sass.

Közzétette | 2018-02-06T18:18:40+00:00 február 6th, 2018|Kategória Blog, Táplálkozás, vitaminok, egyéb|0 hozzászólás

Hagyj üzenetet

Oldd meg : *
22 − 20 =


Az oldal sütiket használ

Kérjük hagyd jóvá, ha elfogadod a sütik használatát, amelyek segítik az oldal használatát és a teljes működést. El is utasíthatod, és folytathatod az oldal használatát a sütik nélkül is.