Haj és táplálkozás, avagy mitől lesz gyönyörű a haj

/, Fejbőr, Táplálkozás, vitaminok, egyéb/Haj és táplálkozás, avagy mitől lesz gyönyörű a haj
  • etkezes

Haj és táplálkozás, avagy mitől lesz gyönyörű a haj

Táplálkozásunk tükröződik a hajunkon. A szép, erős haj erős emésztőrendszerre utal, amely megfelelően dolgozza fel a táplálékot. A bevitt táplálék befolyásolja a test kémiai, fizikai és szellemi egyensúlyát. Ha gondosan megválasztjuk a táplálékunkat, és megbizonyosodunk arról, hogy az tartalmaz minden szükséges tápanyagot, akkor változásokat idézhetünk elő, és egyensúlyba hozhatjuk a test és a lélek fiziológiáját.

A kiegyensúlyozott étrend és a teljes értékű táplálkozás hatalmas energiát biztosít számunkra.
Az erős szervezet immunis a mérgező anyagokkal, így a stresszel szemben is. Ennek eredménye a csillogó, ragyogó haj és bőr, valamint a csillogó szem.

A haj és a bőr egészsége a tápanyagok megfelelő utánpótlásától függ.

Az olyan tápanyagok, mint a finomított cukor, bizonyos fűszerek, üdítőitalok stb. fogyasztása gyengíti a hajat. Ezzel szemben az egészséges és tápláló ételek fogyasztása erőt, rugalmasságot kölcsönöz.

A diétázás ártalmai

haj és táplálkozás 2Amikor a helyes táplálkozás áldozatául esik abbéli igyekezetünk, hogy karcsúbbak legyünk, a haj, a köröm és a bőr nagy árat fizet. Nagyon sokan például igyekeznek kiiktatni étrendjükből a zsírokat, holott a szervezetnek szüksége van bizonyos mennyiségű esszenciális zsírsavra.
Ezek tartalmazzák azokat a zsírokat, amelyek elengedhetetlenül fontosak a test funkcióinak működéséhez, ezenkívül felszívják a zsírban oldódó D-, E- és K-vitamint.
A szervezetnek ezenkívül szüksége van még kálciumra, fehérjére és vasra, amelyekhez a hús-és tejféléket nem fogyasztó diétázók szervezete nem jut hozzá.
E-vitamint is javarészt „zsíros” ételekben találunk, ilyenek a diófélék, vagy az olaj. Amikor a szervezet ezekből a tápanyagokból nem kap megfelelő mennyiséget, legelőször a haj, a bőr és a körmök mutatják a hiány első jeleit, mivel a szervezet először inkább az élethez szükséges szerveket, például a vesét védi és táplálja. Ennek következménye a fénytelen, vékony, száraz haj, a haj töredezettsége, esetleg a hajhullás.

Ha valaki elvi megfontolásból mond le a hús-és tejfélékről, akkor fogyasszon teljes kiőrlésű gabonákat, babot, különböző táplálék-kiegészítőkkel, mint a lenmag-, a fekete ribizli-, a ligetszépeolaj, amelyek mind az esszenciális zsírsavak lehetséges forrásai.

A hajnövekedés javítása zsírsavakkal

Hajhullásra, lassú hajnövekedésre vagy elvékonyodó hajra egészítsük ki táplálékunkat gamma-linolén-savval. Ez egy olyan zsírsav, amely egészségesebbé teszi a hajat, a bőrt és a körmöt. Ezt a zsírsavat a ligetszépe, a fekete ribizli olajban találhatjuk, amelyek kapszula formájában kaphatók a gyógynövényboltokban.

Próbálja növelni az omega-3 zsírsavak bevitelét is, amelynek ugyanolyan pozitív hatása van, mint a gamma-linolén-savnak. Ezen kívül védelmet nyújtanak a sejtek és a szövetek degeneratív elváltozásai ellen is. Ilyen táplálékok a lazac, hering, vagy a különböző kiegészítők, mint lenmag.
Próbálj meg minden nap egy kis lenmagot illeszteni az étkezésedbe 1-2 evőkanállal, vagy 15-30 ml- darálva, ételre szórva, vagy 1 evőkanál – 15 ml-lenmagolajat a salátádra öntve. A hajadon is meg fog látszani az eredmény.

Közzétette | 2017-06-08T22:51:44+00:00 július 22nd, 2015|Kategória Blog, Fejbőr, Táplálkozás, vitaminok, egyéb|Címkék: |0 hozzászólás

Hagyj üzenetet

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. további információ

The cookie settings on this website are set to "allow cookies" to give you the best browsing experience possible. If you continue to use this website without changing your cookie settings or you click "Accept" below then you are consenting to this.

Close