Haj és táplálkozás, avagy mitől lesz gyönyörű a haj

/, Fejbőr, Táplálkozás, vitaminok, egyéb/Haj és táplálkozás, avagy mitől lesz gyönyörű a haj
  • etkezes

Haj és táplálkozás, avagy mitől lesz gyönyörű a haj

Táplálkozásunk tükröződik a hajunkon. A szép, erős haj erős emésztőrendszerre utal, amely megfelelően dolgozza fel a táplálékot. A bevitt táplálék befolyásolja a test kémiai, fizikai és szellemi egyensúlyát. Ha gondosan megválasztjuk a táplálékunkat, és megbizonyosodunk arról, hogy az tartalmaz minden szükséges tápanyagot, akkor változásokat idézhetünk elő, és egyensúlyba hozhatjuk a test és a lélek fiziológiáját.

A kiegyensúlyozott étrend és a teljes értékű táplálkozás hatalmas energiát biztosít számunkra.
Az erős szervezet immunis a mérgező anyagokkal, így a stresszel szemben is. Ennek eredménye a csillogó, ragyogó haj és bőr, valamint a csillogó szem.

A haj és a bőr egészsége a tápanyagok megfelelő utánpótlásától függ.

Az olyan tápanyagok, mint a finomított cukor, bizonyos fűszerek, üdítőitalok stb. fogyasztása gyengíti a hajat. Ezzel szemben az egészséges és tápláló ételek fogyasztása erőt, rugalmasságot kölcsönöz.

A diétázás ártalmai

haj és táplálkozás 2Amikor a helyes táplálkozás áldozatául esik abbéli igyekezetünk, hogy karcsúbbak legyünk, a haj, a köröm és a bőr nagy árat fizet. Nagyon sokan például igyekeznek kiiktatni étrendjükből a zsírokat, holott a szervezetnek szüksége van bizonyos mennyiségű esszenciális zsírsavra.
Ezek tartalmazzák azokat a zsírokat, amelyek elengedhetetlenül fontosak a test funkcióinak működéséhez, ezenkívül felszívják a zsírban oldódó D-, E- és K-vitamint.
A szervezetnek ezenkívül szüksége van még kálciumra, fehérjére és vasra, amelyekhez a hús-és tejféléket nem fogyasztó diétázók szervezete nem jut hozzá.
E-vitamint is javarészt „zsíros” ételekben találunk, ilyenek a diófélék, vagy az olaj. Amikor a szervezet ezekből a tápanyagokból nem kap megfelelő mennyiséget, legelőször a haj, a bőr és a körmök mutatják a hiány első jeleit, mivel a szervezet először inkább az élethez szükséges szerveket, például a vesét védi és táplálja. Ennek következménye a fénytelen, vékony, száraz haj, a haj töredezettsége, esetleg a hajhullás.

Ha valaki elvi megfontolásból mond le a hús-és tejfélékről, akkor fogyasszon teljes kiőrlésű gabonákat, babot, különböző táplálék-kiegészítőkkel, mint a lenmag-, a fekete ribizli-, a ligetszépeolaj, amelyek mind az esszenciális zsírsavak lehetséges forrásai.

A hajnövekedés javítása zsírsavakkal

Hajhullásra, lassú hajnövekedésre vagy elvékonyodó hajra egészítsük ki táplálékunkat gamma-linolén-savval. Ez egy olyan zsírsav, amely egészségesebbé teszi a hajat, a bőrt és a körmöt. Ezt a zsírsavat a ligetszépe, a fekete ribizli olajban találhatjuk, amelyek kapszula formájában kaphatók a gyógynövényboltokban.

Próbálja növelni az omega-3 zsírsavak bevitelét is, amelynek ugyanolyan pozitív hatása van, mint a gamma-linolén-savnak. Ezen kívül védelmet nyújtanak a sejtek és a szövetek degeneratív elváltozásai ellen is. Ilyen táplálékok a lazac, hering, vagy a különböző kiegészítők, mint lenmag.
Próbálj meg minden nap egy kis lenmagot illeszteni az étkezésedbe 1-2 evőkanállal, vagy 15-30 ml- darálva, ételre szórva, vagy 1 evőkanál – 15 ml-lenmagolajat a salátádra öntve. A hajadon is meg fog látszani az eredmény.

Közzétette | 2017-06-08T22:51:44+00:00 július 22nd, 2015|Kategória Blog, Fejbőr, Táplálkozás, vitaminok, egyéb|Címkék: |0 hozzászólás

Hagyj üzenetet

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. további információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás