Étkezés hatásai a hajnövekedésre és a körmök állapotára

///Étkezés hatásai a hajnövekedésre és a körmök állapotára
  • dióolaj

Étkezés hatásai a hajnövekedésre és a körmök állapotára

Az egészséges étkezés az egyik legjelentősebb tényező a hajnövekedés tekintetében.

A haj nagyrészt fehérjéből áll, a növekedéséhez pedig a vitaminok és az ásványi anyagok elengedhetetlenül szükségesek. Ezeket az anyagokat pedig közvetlenül az elfogyasztott ételekből nyeri ki a szervezet a haj számára.

Ha az étkezés viszont ásványi anyagokban és vitaminokban hiányos, akkor azt a haj (és a köröm) meg fogja szenvedni.

Hogyan működik mindez?

A szervezet az erőforrásokat szükség szerint beosztja.
A haj (és a körmök) a szükségleti listán nem állnak az első helyeken. A szervezet az étkezés során rendelkezésre álló tápanyagokat és ásványi anyagokat azoknak a szerveknek juttatja (szív, máj, vese, stb.) először, amelyek az életfontosságú működéshez fontosak, mint a szívverés fenntartása, emésztés, stb., mielőtt a haj és a körmök is részesülnének belőlük.

Miben legyen gazdag az étrend, hogy a haj egészséges legyen?

etkezesFehérjében, és olyan vitaminokban, ásványi anyagokban gazdag, amelyekből a szervezet fehérjét állít elő, ezek:

  • vas
  • E vitamin
  • D vitamin
  • B vitamin
  • valamint relatíve kisebb mennyiségű szelén, réz, cink és magnézium.

A rossz étkezést fel lehet javítani étrend kiegészítőkkel?

Az étrend kiegészítők nem javítják fel a rossz minőségű étkezést.
Ha egészségesen étkezel, és úgy döntesz, hogy vitaminnal egészíted ki, hogy bizonyos hiányállapotot küszöbölj ki, pl. a nem elégséges D vitamin mennyiséget növeled télen a kevés napsütés miatt, akkor az működhet.

Semmi nem helyettesíti a kiegyensúlyozott és változatos étrendet!

Sokkal fontosabb, hogy az étkezés során a szervezet bőven hozzájusson a szükséges összetevőkhöz.

Mely élelmiszerekben találhatóak meg a fenti vitaminok és nyomelemek? étkezés olajok

Vas: spenót, húsok, máj
E vitamin: növényi olajok, mogyoró, mandula
D vitamin: máj, tojás, tejtermékek
B vitaminok: burgonya, spenót, gomba, máj, élesztő, dió, tojás,
Magnézium: hüvelyesek, tejtermékek, halak, gabona
Cink: húsok, máj, tojás, hüvelyesek
Réz: hüvelyesek, gabonafélék
Szelén: tengeri állatok, teljes kiőrlésű gabona

Abban az esetben, ha fogyás miatt diétázunk, és rövid idő alatt nagy súlyt veszítünk, akkor az hajhullással is járhat.

Ha fogyókúrázni készül, nagyon fontos, hogy tápanyagok szempontjából a legdúsabb ételeket válassza, hogy a szükséges mennyiségű vitaminokhoz hozzájusson a szervezete. 100 kalóriányi nyers sárgarépa például sokkal jobbat fog tenni a hajnak, mint 100 kalóriányi csokoládé.

Közzétette | 2017-06-08T18:00:09+00:00 augusztus 18th, 2016|Kategória Blog, Táplálkozás, vitaminok, egyéb|Címkék: |0 hozzászólás

Hagyj üzenetet

A cookie-k segítenek szolgáltatásaink biztosításában. Szolgáltatásaink igénybe vételével Ön beleegyezik a cookie-k használatába. további információ

A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

Bezárás